Thursday, January 24, 2013

Challenged!

Last week, the 2013 Healthy Challenge started at Fred Hutch; a six week drive to encourage healthy habits and stress relief among the staff. Points are achieved by having nutritious breakfasts, taking the stairs, engaging in physical activity, choosing whole grain, fulfilling personal goals, and much more. It's really quite fun and I admit that I haven't had trouble collecting high scores without actually making any significant changes to my lifestyle. Except for one topic, that is. Sleeping. No matter how hard I try I really have to struggle to get seven hours (or more), and most of the time I fail miserably. I seriously have to work on that. Any words of advice?

Besides the satisfaction of feeling healthy and good about yourself, the campaign has another perk. Little pictures like this suddenly appear in stairwells and other public areas, making my day.


Hey Gosling, I've got 99 problems but my vegs ain't one. (But thanks for caring!)

5 comments:

  1. Underbart! En utmaning som inte ens är en utmaning (för dig)! Med dessutom fantastiska hälsningar på väggar och i trapphus.
    Vad gäller sömnen har jag inga bra tips, är själv ingen mästare på att få ihop timmarna. Men om det är arbetet som stjäl sömntimmar så är svaret givet. Annars, somna framför dålig film? Läsa dig till sömns?
    Morgonen skall ägnas åt tv-serier som utspelar sig i Seattle, ska tänka på dig!

    Kram

    ReplyDelete
  2. Mmmmmm, skulle kunna bli vegetarian för bilder som denna ;)
    Sova måste man, fast näst bäst efter att sova på riktigt är att vila. Så du får helt enkelt lägga dig i sängen och blunda (även fast det är superduper tråkigt och man absolut känner att man borde göra något annat). Håller tummen att du får topp på sömnen också innan de 6 vekorna är till ända!
    KRAM

    ReplyDelete
  3. Du är ju expert på att leva sunt och mästarinna på frukostar!
    När jag inte kan sova löser jag korsord eller sudoku, det får mig att varva ner. Lycka till!
    Mamma

    ReplyDelete
  4. Åh, tack för tips och pepp! Största problemet är nog att jag inte lyckas gå och lägga mig i tid utan håller igång alldeles för länge på kvällarna - då blir det svårt att somna när jag väl lägger mig (och svårt att inte vakna mitt i natten med tankarna överallt). Ska försöka varva ned med läsning, korsord och liknande i god tid före läggdags. Håll tummarna för mig!

    ReplyDelete
  5. If all else fails, testa ytkemiboken! :)

    ReplyDelete